Clooney, a Clown és a klónok

Ebből a címből egészen biztosan kiderülhet, hogy melyik elnevezés pontosan kit takar. Először is van egy George Clooney-nk, híres színész és közéleti szereplő. Az új filmjéről beszélt és hát nem bírt lakatot tenni a szájára, elejtett egy félmondatot hazánkról is, illetve inkább a kormányunkról és annak fejéről. Nem dícsérő hangon, bizony, bírálni merészelte választott vezetőnket. Van ilyen, finoman szólva sem ő az egyetlen szereplő a glóbuszon, aki nem ért maradéktalanul egyet a választott vezetőnk törekvéseivel. Például én sem értek egyet.

A clown egy angol szó, bohócot jelent. Nos, én ezúttal a mi miniszterelnökünket bátorkodtam eme jelzővel felmagasztalni. Én úgy képzelem el magam, hogy ha én kormányfő lennék és egy amerikai színész valami rosszat mondana az én kormányzásomról, szerintem nem foglalkoznék túl sokat a kritikával. Miért ne mondhatna? Hát nyilván nem szerethet mindenki engem sem, nyilván nem mindenkinek tetszik a politika, amit folytatok, természetesen, hogy vannak ellenvélemények. Szerintem kormányfőként ezt elfogadnám és nem reagálnék rá, mondjon a színész, amit akar. Biztos olyan színész is van, akinek bejövök.

No és itt jön a csavar, ezért aggattam a bölcs vezetőnkre a kedves clown szót, mert hogy nem is reagált. Talán mert ő ahhoz túl nagy menő, miért hajoljon le egy ripacsig? Viszont reagáltatott. Két miniszteren és egy államtitkáron keresztül érezte szükségét, hogy elmondja, szegény Clooney nincs képben, jó, színész, de azt se tudja, hol van Budapest, hát még mennyit tudhat a jogállamról, ja és Soros futtatja őt is. A szokásos mantra. De Judit dekázó miniszterasszony azért örömmel randizna vele, meginna vele egy kávét és elmagyarázná neki, mi az a jogállam, Menczer államtitkár szerint Clooney azt sem tudja hol an Budapest- megjegyzem, Vagyunk páran, akik inkább Menczerről nem tudjuk elképzelni, hogy tudja, hol van Budapest.  Tehát akkor már megvannak a klónok is, a három kormányzati szereplő, aki a nemreagáló, de azért nagyon pipa fő clown helyett klónként elmondja a főnök gondolatait. Remek bohózat, remek társaság. Bizonyára lenne értelme megfejteni, hogy a miniszterelnök miért reagáltatott ilyen érzékenyen erre a kritikára, majd valaki megfejti. Én csak arra tudok gondolni, hogy a hívei körében olyan nagy a kultusza, hogy nem szabad tévedésben hagyni egy olyan színészt a politikájával kapcsolatban, akinek esetleg szintén vannak rajongói, pont ugyanabban a táborban. Szijjártó irányt is mutatott rögvest: szeretjük Clooney-t, szabad őt szeretni ezután is, nem kell megutálni. De ő is csak egy színész, foglalkozzon a mesterségével. Ne szóljon bele a nagyok dolgába, ahhoz nem ért.